Notifications
Clear all

[Zatvoren] Kako voziti parnjace brzo

Srdjan441
(@srdjan441)
Reputable Member

Eto ko ne zna date gas 100% onda kad dodje do 14-15 km/h spusti gas na 52%.

EDIT: Vazi za expert nacin.

Topic starter Objavljeno : 10 kolovoza, 2012 05:02
zagro1142
(@zagro1142)
Active Member

Srdjane, u stvarnosti to baš i nije tako. Prije polaska Reverser postavi na 100% i otvori Cylinder cocks. Regulator (throttle) otvori na 20-30%, možeš i više ako lokomotiva ne proklizuje (ako dođe do proklizavanja smanji Regulator i koristi pijesak-tipka X). Kako se brzina povećava smanjuj postotak Reversera, a povećavaj postotak Regulatora. Kada dođeš do određene brzine, recimo ako je ograničenje 80 km/h, stavi Reverser na 15% i brzinu reuliraj Regulatorom. Na ovaj način s nekim parnjačama možeš ići i 140-160 km/h pa i više npr. Mallard može gotovo 200 km/h.
Pozdrav svim ljubiteljima pare!

P.S.Zaboravih napisati da nakon par okreta kotača zatvoriš Cylinder cocks.

Objavljeno : 23 kolovoza, 2012 11:39
RSV
 RSV
(@rsvlado)
Član Admin

Nisam ni sam do nedavno bio svjestan da to sa reverserom, a ja ga uvijek stavljao maksimalno, jako utječe na potrošnju ugljena i vode. Nikad mi nije bilo jasno kako završiti scenarij jer mi uvijek ponestane i ugljena i vode. U svakom slučaju parnjače je jako teško vozit dok se ne nauči kako sve to funkcionira.

Objavljeno : 23 kolovoza, 2012 15:25
zagro1142
(@zagro1142)
Active Member

Reverser (ili kako su to stari mašinovođe zvali "reverzir") ti je nešto kao mjenjač u autu. Ugrubo rečeno, reverserom se određuje količina pare koja ulazi u cilindre, a regulatorom njen tlak. Velika količina pare u cilindrima je potrebna samo kod pokretanja dok je za održavanje brzine dovoljno oko 15% reversera. Jedino su problem veći usponi pruge kada treba u vožnji pronaći pravi odnos regulatora i reversera da vlak održi što veću moguću brzinu, a da istovremeno kotao može nadoknađivati gubitak pare. Zvuči malo komplicirano ali kad ovo isprobaš par puta jednostavno je. Pozdrav!

Objavljeno : 23 kolovoza, 2012 20:31
josip
(@josip)
Honorable Member

Ja na DB 52-ci pazim da mi tlak u kotlu ne premašuje 6 bara, onda loksa najbolje ide i ne gubi puno ugljena i vode, ali nije na svim parnjačama tlak kotla u barima, pa se kod drugih malo teže snađem...

Objavljeno : 24 kolovoza, 2012 17:30
Srdjan441
(@srdjan441)
Reputable Member

Pa znam da nije tako u stvarnosti, ja nisam neki ljubitelj parnjaca ali ponekad mi je njih najmilije voziti jer su najteze za vozit.

Topic starter Objavljeno : 28 kolovoza, 2012 12:12