Notifications
Clear all

[Zatvoren] Zeljeznice na nasim prostorima i voznja vozova

Srdjan441
(@srdjan441)
Reputable Member

Ovu temu sam zapoceo posto sam vidio da niko prakticno i ne pise kako se pravilno treba voziti voz.Voz za nekoga izgleda kao jednostavno prevozno sredstvo ali grdno se vara, jedno od najkomplikovanijih prevoznih sredstava,ali oni koji umiju da voze voz znaju o cemu pricam,vecina sa ovog foruma bi znala da vozi voz.Ova tema je otvorena da bi ljudi bolje naucili sta je to uopste zeljeznica i sta su i kako se voze lokomotive i vozovi.Vecinom u Balkanskim zemljama zeljeznica nije toliko razvijena koliko u drugim drzavama ali su vecina ljubitelji zeljeznice,duga putovanja po 10 sati na nekim relacijama dugim oko 400-500 km za nekoga je to nezadovoljavajuci nivo zeljeznickog prevoza ali to i nije tolko lose jer lijepi pejzazi na nasim prugama dovedu ljude u nevjerovatno raspolozenje i osjecaj kao da ste u raju.Vrlo je zahtjevno biti masinovodja jer trebate biti budni svaki sekund jer pruge i nisu toliko dobre da bi se njima jurilo koliko i sam voz moze,negdje je ogranicenje 80 negdje 60 a negdje i 30 kmh jer je ta pruga u losem stanju i moglo bi doci do iskakanja voza sa sina ili nekoga kvara u kocionom sistemu,jer ako su sine zagrijane kocnice bi mogle da otkazu.To sve izgleda strasno mada nije tako,jer iskusne masinovodje svakodnevno voze tim prugama i znaju kako treba reagovati na svakom ogranicenju brzine.Voz treba voziti postujuci sve signale i ogranicenja brzine jer bi moglo doci do nesrece ne daj Boze.Voz je prevoz koji je poznat po brzini i jurnjavi,to je tacno ali vozu treba u nekim situacijama da zakoci cak kilometar i vise zavisi od brzine koju je voz imao prije kocenja i do kocionog sistema voza ili lokomotive.Na nasim prostorima su najpoznatije lokomotive 441,444,461,1142,661 a i vozovi za lokalni saobracaj RVR 412,EMU 6111(Madjar)
Nasi vozovi su jedni od najljepsih na svijetu makar za mene,mnogo turista dolazi u CG,Srbiju i Hrvatsku zbog toga jer su to jedne od naljepsih drzava u svijetu iako su male.Jedna od naljepsih lokomotiva na nasim prostorima je 441.Evo malo i kako je nastala.Elektrolokomotivu serije JŽ 441 izgradila je ujedinjena firma "Traktion-Union" koju su sačinjavale sledeće firme: ASEA iz Švedske, Sesheron iz Švajcarske i Elin-Union iz Austrije. Sklopove je montirala firma Simmering-Graz Pauker iz Austrije. Kasnije je proizvodnju preuzeo "Rade Končar" iz Zagreba po licenci firme ASEA gde su, kao i u fabrici "MIN" iz Niša, urađene mnogobrojne modifikacije. Lokomotive su isporučivane "Železnicama Srbije" od 1970. Raspored osovina Bo'Bo'. U eksploataciji na prugama "Železnica Srbije".A sada malo o 461.Elektrolokomotivu serije JŽ 461 proizvedene su u fabrici "Electoputere" u Rumuniji (ovaj tip lokomotiva, oznaka CFR 06QEA, predstavlja osnovnu seriju) za potrebe JŽ, a popravljane i modifikovane su u fabrikama "Rade Končar" Zagreb i "MIN" Niš. Lokomotive su isporučivane "Železnicama Srbije" od 1972. Koncept ove lokomotive sličan je seriji JŽ 441, jer potiče od istog isporučioca licencne dokumentacije ASEA Švedska. Raspored osovina Co'Co'. U eksploataciji na prugama "Železnica Srbije".Razne dizel lokomotive JZ 645,661,664,666,734,744,761 koji se nalaze na prostorima SFRJ su takodje prelijepe ali se vecinom koriste za teretni saobracaj.Evo nekih vagona AB 39-80,AB 87-70,AT 19-84,A 10-40,Kola serija 24-20, 24-24 i 24-27, godina gradnje 1956-1966. U eksploataciji na prugama "Železnica Srbije".Kola serija 93-25, godina gradnje 1956-1966. U eksploataciji na prugama "Železnica Srbije.O ovome cemo raspravljat svi zajedno.

Topic starter Objavljeno : 11 travnja, 2012 17:55
Srdjan441
(@srdjan441)
Reputable Member

Evo slika nasih vozova http://www.najvesti.com/files/images/artikli/54/2012-03-27/slika-27-03-20-09-54_news%25252089576.jp g" target="_blank">http://www.najvesti.com/files/images/artikli/54/2012-03-27/slika-27-03-20-09-54_news%25252089576.jp g"/> &w=400&h=300&ei=v6uFT6mqIozCswbH8MQO&zoom=1">Ruski novi voz u Srbiji
http://www.vijesti.me/slika-519x316/vijesti/zeljeznica-srbije-najveci-broj-putnika-prevezla-bar-slika-4005.jp g" target="_blank">http://www.vijesti.me/slika-519x316/vijesti/zeljeznica-srbije-najveci-broj-putnika-prevezla-bar-slika-4005.jp g"/> &w=519&h=316&ei=Q6yFT6G8F8jwsgbi_ZXEBg&zoom=1"> http://www.smedia.rs/biznis/slike/news_11380.jp g" target="_blank">http://www.smedia.rs/biznis/slike/news_11380.jp g"/> &w=400&h=300&ei=Q6yFT6G8F8jwsgbi_ZXEBg&zoom=1&iact=rc&dur=609&sig=114722315899851564956&page=1&tbnh=161&tbnw=233&start=0&ndsp=12&ved=1t63&tx=75&ty=73">
ZS 661 http://img32.imageshack.us/img32/5092/picture025resize.jp g" target="_blank">http://img32.imageshack.us/img32/5092/picture025resize.jp g"/> &w=629&h=472&ei=bK2FT9GmLYLLtAaeycy7Bg&zoom=1"> http://vozovi.com/forum/viewtopic.php%3Ff%3D26%26t%3D106%26p%3D17410&docid=joKfJi6a9xDJLM&imgurl=http://img146.imageshack.us/img146/3484/picture007resize.jp g" target="_blank">http://vozovi.com/forum/viewtopic.php%3Ff%3D26%26t%3D106%26p%3D17410&docid=joKfJi6a9xDJLM&imgurl=http://img146.imageshack.us/img146/3484/picture007resize.jp g"/> &w=629&h=472&ei=bK2FT9GmLYLLtAaeycy7Bg&zoom=1&iact=hc&vpx=980&vpy=163&dur=882&hovh=194&hovw=259&tx=91&ty=88&sig=114722315899851564956&page=1&tbnh=161&tbnw=215&start=0&ndsp=12&ved=1t65

[mod="Moderator"]Nećeš nikoga raznježiti hvalospjevima kako su naše željeznice i države najljepše itd. itd... Logično je da svatko svoje voli najviše. Međutim sada si (nakon konstantnog kršenja pravila foruma i oglušavanja na upozorenja) zaista zaradio opomenu pred ban jer si već bio upozoren da je ovo tematski forum i da se piše samo u kontekstu RailWorksa. Koliko vidim ti opet po starom. Dakle, zadnja opomena: Ovo je forum za RailWorks, a ne za željeznice i tema se zaključava[/mod]

Topic starter Objavljeno : 11 travnja, 2012 20:18