Notifications
Clear all

[Zatvoren] Lokomotiva i broj vagona, odnosno količina tereta

RSV
 RSV
(@rsvlado)
Član Admin

....ma daj bre ovo je obicna igracka, ovo nema ni S od simulacije. Rekoh da probam u free roam kako se ponasa lokomotiva...okaci 2, ili 202 vagona ona vuce isto...MSTS je i dalje misaona imenica za ovo. Sto se mene tice ovo ide unnistall i to pod hitno....

Ovaj citat je skinut sa foruma srpskog Sveta kompjutera Meni se čini da je o tome pisano i na UKTrainSim forumu i moram priznati da nisam probao taj dio priče i nisam na to obraćao pažnju pa za sada ne mogu znati ništa oko toga. Ne zaboravite da je ovo tema o fizici, a ne o izgledu tako da ne pišete o vizualnom dojmu ❗ Dakle, evo vam "vesele" teme za raspravu

Topic starter Objavljeno : 6 listopada, 2011 14:03
josip
(@josip)
Honorable Member

Pa u RW-u se osjeti kad je lokomotiva teže natovarena kad nije, probajte npr. uzet sd40 i vozit je strojno, a onda joj dodajte 15-ak vagona, vidjet ćete da loksa sporije diže brzinu odnosno kuži se da ima teret iza sebe 😉

Objavljeno : 6 listopada, 2011 14:38
V200
 V200
(@v200)
Estimable Member

Sada je fizika na RW3 promjenjena i puno realnija. Primjer sad sam neki dan vozio dugacki teretni vlak sa dvije SD-40 lokse naprijed i kad se krece, brzinomjer stoji na 0 jer je ocito stavljen na zadnji vagon pa dok se on ne pomakne, stoji da je brzina kretanja 0mph, a ako se za vrijeme voznje naglo oduzme gas, dogodi se efekt da su vagoni na kratko vrijeme brzi od lokomotive i zatim svi vagoni poguraju cijeli vlak pa se cak i dobije nesto na brzni. Sve u svemu je sada teze precizno voziti na odredenoj brzini jer vlak vise ne regira u sekundi bez posljedice na komadne. Sada igra ipak radi preko nvidia physix sustava.

Objavljeno : 6 listopada, 2011 16:02
RSV
 RSV
(@rsvlado)
Član Admin

Evo kopkalo me pa sam napravio eksperiment. Ja ne znam što je ovaj dallyborr probao ali ovo što sam provjerio jednostavno ga demantira 😉

Topic starter Objavljeno : 7 listopada, 2011 04:41
V200
 V200
(@v200)
Estimable Member

I jos jedan primjer, staviti class 101 koja ima samo cca. 400ks sa dva vagona i neka se usporedi sa 4 vagona.

Objavljeno : 7 listopada, 2011 11:50
microslav
(@microslav)
Trusted Member

pročitao sam celu diskusiju na SK i izvuko sam neke zaključke, naročito oko par učesnika u raspravi, između kojih je i pomenuti dallyborr, no kako mi vaspitanje nalaže ne bih da svoje zaključke iznosim u javnost.

takodje sam primetio da se uglavnom pominjao MSTS i sporadično Trainz, kao i "nenedmašna", "najbolja" simulacija letenja MSFS. kako je ovo deo foruma koji je namenjen fizici osvrnuo bih se na već pomenute simulacije i njihove fizičke karakteristike onako kako ih ja doživljavam.

sa kompjuterima se družim preko 20 godina i privatno i poslovno i za to vreme sam prošao sve faze u razvoju "igrača" i na kraju sam završio karijeru "igrača" na Rail Simulator/Railworks/TS2012 jer pored zabave u vidu "igranja" jedini on pruža potpuno zadovoljstvo kreiranja nečeg "svog". da ne bude zabune, ček i oni koji ne znaju kako kreirati objekte, ili vagone, lokomotive, mogu kreirati svoje rute ili za one malo manje zahtevne svoje scenarije i redove vožnji. mogućnosti su neograničene i tu TS2012 izlazi kao apsolutni pobednik.
MSTS je definitivno mrtav i tu nema pomoći. koliko god on bio dobar (ili loš) sveviše njegovih poklonika će polako prestajati da ga koristi. godinama je prisutan bez ikakvih promena i njegova jedina prednost je priličnobogat izbor dodataka (što dobrih i daleko veći broj sumnjivih), no sve ih je teže naći jer se sajtovi sa MSTS dodacima polako gase. tipičen primer je odlična ruta LGV MED i odličan TGV Duplex koje je nemoguće naći. fizike se ne sećam baš previše ali meni je bilo sasvim ok.
da pomenem i čuveni MSFS i hvalospeve o njemu i fizici. sve su to priče za malu decu jer je MSFS napravljen da svako bude pilot. sve je toliko pojednostavljeno da je npr vrlo lako spustiti B747 na npr niški aerodrom (iako to u relnom životu nikako nije moguće). da ne pominjem da su ogromni avioni pokretljivi kao da su pravljeni za akrobacije.
jedini koliko toliko realan simulator koji je microsoft napravio je Combat Flight Simulator (i to ona prva verzija) gde je flight model bio prilično realan i koji je jedini prikazivao protok vremena potpuno realno. (upoređivanjem snimaka sa gun kamera borbenih aviona iz II svetskog rata i slične situacije u simulatoru, ponašanje, kretanje i položaji objekata su skoro identični)
simulator sa najboljom fizikom je definitivno serijal Il2 sturmovik (sa svim dodacima forgotten batles, pacific fighters i dalje) gde je nadjen pravi recept za realan prikaz. pametnim kompromisima je nađen pravi odnos između prikaza scene i hardware-skih zahteva, pa su avioni prikazani vrlo detaljno dok su zemaljski objekti bili vrlo siromašni u detaljima i poligonima. teren je bio generički te su sva sela ličila jedna na druge. o prikazu reka ne vredi ni raspravljati... no to nikome nije smetalo jer ase to ionako ne vidi sa visine.
sasvim drugi pristup je primenjen za naslednik Cliffs Ove Dover koja za sada nema baš neki uspeh. no da se vratim nazad, prava stvar je bila fizika i flight model i lično mislim da je to dovedeno do savršenstva i da će drugima trebati dosta rada i vremena da dostignu taj nivo.
među druge spada i naš voljeni TS2012 i ono što sam ja primetio, a gde fizika pada, je modelovanje dinamičkih kočnica. već sam jednom pomenuo HSC a sad ću to uporediti sa NEC.
da se razumemo, ja nemam veze sa železnicom, nisam mašinovođa/strojovođa i ovo su samo moji utisci, pa idemo redom.
default rolling stock električna lokomotiva iz NEC, AEM7 ima cruise control koji odlično radi i znatno olakšava upravljanje. primetio sam da se pri smanjivanju brzine automatika uključuje kočnice voza i dinamičke kočnice lokomotive. ukoliko se smanjivanje brzine izvodi u koracima automatika "drži" dinamičke kočnice u rasponu 10-40% i tada je sve u redu. ukoliko se smanjenje vrši odjednom (npr sa 110 na 55mph) onda automatika podigne nivo dinamičkih kočnica preko 40% i dolazi do proklizavanja. to po meni ima logike i meni kao "igraču" je to savim ok.
drugi primer je addon lokomotiva P42DC Genesis koja se ponaša vrlo slično. spuštanje niz Cajon pass je izvodljivo, dinamičke kočnice se ponašaju savim ok, a nie me mrzelo pa sam nakačio i teretne vagone i sa tim teretom snaga dinamičkih kočnica nije bila dovoljna te sam morao koristiti i redovne kočnice da bih ostao u okviru dozvoljene brzine. sve to navedeno meni ima smisla i tako zamišljam da treba da bude.
mala digresija, setite se epizode NGTV iz serijala "Seconds From Disaster" u kojoj je prikazana nesreća u San Bernardinu, kada se pun voz oteo kontroli i gde je mašinovođa/strojovođa helper lokomotive načinio grešku time što je uključio emergency kočnice, čime je isključio dinamičko kočenje svih lokomotiva...
suprotan primer su lokomotive sa HSC koje imaju za moj ukus previše snažne dinamičke kočnice. i GP7 i F7 lokomotive se ukopavaju u mestu i kidaju kompoziciju čim se malo neopreznije koriste. ja redovno napravim grešku time što koristim tastaturu gde nemam baš tako preciznu kontrolu kao kada mišem povučem ručicu... (ne volim da vozim sa upravljačim ekranom te ga redovno isključim sa F4 i uključim samo osnovne informacije sa F5). dinamičke kočnice su toliko osetljive i snažne da već sa nivoom od 20% nastaju problemi u vožnji. ne mogu da zamislim gde je potrebna puna snaga... možda u slobodnom padu?
isto ponašanje sam primetio na još nekim lokomotivama, no ne mogu ih se setiti...

bio sam preopširan, no moj zaključak je da je TS2012 pun pogodak. uz neminovne korekcije i sitnije ispravke biće to perfektan simulator. i ne samo simulator več kompletan alat za ljubitelje železnice. moje ocenjivanje bi moglo biti ovakvo:
celokupni utisak - 8
ugođaj vožnje - 9
izgled - 7
lakoća korišćenja - 10
lakoća editovanja - 6
hardware zahtevi - 7
mogućnost proširenja - 10

Objavljeno : 7 listopada, 2011 15:56
RSV
 RSV
(@rsvlado)
Član Admin

Što reći nego puno hvala na odličnom postu i zanimljivim pojašnjenjima. Što se tiče ova tri vodeća komercijalna train simulatora ni sam si ne mogu objasniti zašto nikada nisam prihvatio MSTS ili Trainz iako sam ih isprobao. Kada se pojavio prvi u nizu od serije Rail Simulator odmah sam znao da je to ono što mi odgovara i kupio sam ga. I eto držim ga do danas.

Topic starter Objavljeno : 7 listopada, 2011 16:53
V200
 V200
(@v200)
Estimable Member

Moram samo nadodati komentar za MSFS. Pretpostavljam da si mislio na FSX verziju? Da je pojednostavljeno je istina ali samo ako se odnosi na nizi stupanj simulacije (kao standarna postavka je easy) i na standardne avione. Oni jesu zaista pojednostavljeni mogu se upaliti sa jednom tipkom i poletit. Ali, postoje avioni koji nisu tako jednostavni i opcionalno pruzaju mogucnost vece realnosti. Ja imam Archer III od Just Flight i moguce je podesiti broj putnika, kolicinu goriva i prtljagu. Na najvecem stupnju realizma se te promjene itekako osjete u raznim vremenskim uvijetima. Sve ovisi o proizvodacu add-ona i koliko si daju truda. Ne smije se zaboraviti da se FSX software koristi i u profesionalnim simulatorima.

RW je isto po tom pitanju jako jednostavan i mislim da vecina ljudi koji igraju RW, nebi bili u stanju upaliti lokomotivu i krenuti s njom kad bi usli u jednu pravu. Just Trains je najavio Advanced seriju vlakova koji ce biti realniji i samim time tezi za vozit. Bas me zanima kako ce to izgledati.

MSTS je, po meni, imao svoje vrijeme ali za njega jos i dalje izlazi payware i ima puno najava za 2012. godinu. Neznam sta ljude jos fascinira na njemu ali je to razicito od drzave do drzave. Bas cu si probat istalirati da vidim kako to izgleda u 2011. Prije to nije islo glatko na mom kompu.

Trainz necu ovdje niti spominjati. Za njega sam otvorio posebnu temu.

Objavljeno : 7 listopada, 2011 22:37
microslav
(@microslav)
Trusted Member

da mislio sam na FSX verziju i pre svega na default opremu svih simulatora. ta default oprema i njihov kvalitet će manje ili više zainteresovati ljubitelje simulacije za dalju ekspanziju osnovnog proizvoda i eventualnu kupovinu ozbiljnijih dodataka.
i nije vaćno koliko dugmića treba uključiti da bi se motor pokrenuo, jedno ili dvadesetak, i nije važno da li se mogu otvarati vrata od kargo prostora ili pregrade za prtljag iznad sedišta putnika, jer u samom upravljanju/polotiranju/vožnji meni to kao pilotu/šoferu/mašinovođi/strojovođi nije bitno, bitno mi je koliko je model kojim upravljam realan, koliko je dobar njegov flight/vozni model odnosno fizika.
sa msfs se družim još od verzije 3 koja je bila teška dve 5 1/4 diskete od 360KB i mogu reči da se za svo to vreme kroz sve verzije napredovalo samo u izgledu, fizika skoro da je ostala nepromenjena. letenje na MSFS3 i FSX je podjednako lagano (naravno upoređujem isti avion cesna 172) i avion se ponaša gotovo identično. to što se FSX koristi u profesionalnoj obuci nije zasluga njegove vernosti i kvaliteta u letnim karakteristikama, već njegovog kvaliteta u oblasti instrumentalnog letenja koea je odlično urađeno, kao i njegove cene, jer iole ozbiljniji simulatori koštaju na desetine miliona dolara. mnogo je lakše i jeftinije kupiti stotinak računara, opremiti ih FSX simulatorom i testirati polaznike na IFR, pa samo one najbolje poslati na prave simulatore.

da, sve se svodi na fiziku i koliko je ona dobro, odnosno realno implementirana. tu nije bitno ko je izdavač dodataka, problem nastaje kad dva ili više izdavača odluče da rade na istom proizvodu, lokomotivi ili avionu.

uzmimo na primer našeg Vladu, čovek je po meni genije i ima zaista odlične radove, ali je problem što nema vremena. ja recimo hoću ASEA-u sa jednim svetlom a Vlada perfekcionista nema vremena da to uradi. i ja se onda naljutim i napravim ASEA-u sa jednim svetlom. te dve lokomotive nikada neće biti iste, nikada se neće isto ponašati jer su podaci do kojih smo mogli doći različiti, iako su istiniti. ni on ni je nemamo originalne fabričke podatke več podatke iz železničkih uprava koji se manje ili više razlikuju, ko zna zbog čega.
eto tu između ostalog leže problemi vezani za multiplayer. nije tako teško implementirati multiplayer, ali bi se onda izgubile mnoge stvari. na primer morale bi rute biti zaključane za editing, jer šta ako sam ja nešto promenio i na svojoj ruti imam dodat kolosek koji nije izvorno modelovan jer je smatran nevažnim. takođe bi i rolling stock morao biti zaključan. evo i primera zašto. uzmimo nepostojeću rutu zagreb - beograd kao primer i zamišljeni vreme kada će železničke uprave moći i morati svoje lokomotive voziti do krajnje stanice. ja krećem iz beograda "svojom" ŽS ASEA-om sa jednim svetlom, a Vlado kreće iz Zagreba svojom HŽ ASEA-om (koju ja, zamislimo, nemam instaliranu). mesto susreta po redu vožnje je Novska. Kako će Vlado videti moju i ja njegovu ASEA-u? hoće li se prikazati ispravan oblik sa jednim i dva svetla i hoće li se prikazati ispravno bojenje? ako hoće, to bi onda podrazumevalo automatsku instalaciju nedostajućeg rolling stocka (naravno bez plaćanja autorskih prava) da bi prikaz bio ispravan. ako prikaz neće biti ispravan čemu onda multiplayer i čemu onda toliki trud za vernim prrikazom izgleda lokomotive. daj da onda svi vozimo kockice i da zamišljamo da su to lokomotive i vagoni.

na kraju se sve svodi na ili entuzijaste koji to sve rade zato što to vole i uživaju u tome ili na zaradu. Vlado i nekolicina njih to rade jer su perfekcionisi (npr Carbonia route) a velika većina njih juri samo za zaradom (pogledajte samo NEC koji je osakaćen i dužinom, a naročito rolling stock-om, da ne pominjem ostale propuste koji se sad ispravljaju te će nam ponovo prodati ts2012 optimizovan NEC)

ja ću se ponovo vratiti na najbolju simulaciju svih vremena, il-2 sturmovik koji je sve te probleme rešio na vrlo inteligentan način. osnovna simulacija je imala određen broj letnih modela, nešto malo samo AI modela i nekoliko mapa. naravno multiplayer je bio implementiran i moglo se ćzivati do besvesti. no uvek je malo memorije, procesorske snage, prostora na disku, kao i modela. izdavač je u međuvremenu primao na testiranje nove modele aviona što za letenje što za AI. prihvaćeni modeli su čekali da se sakupi određena količina te je izdavač izlazio na tržište sa ekspanzijom postojeće simulacije. tako su nastali forgotten battles za tržište evrope i pacific fighters za tržište amerike i to kao stand alone instalacije koje su se mogle mergeovati u postojeći il-2 sturmovik. interesantno je bilo to što je bilo nemoguće koristiti multiplayer između npr standalone pacific figters-a i forgotten battles iz prostog razloga što se ni modeli aviona ni mape nisu poklapale. za one prave zaljubljenike nije bilo problema jer su oni kupili i jednu i drugu ekspanziju pa su imali sve avione i sve mape i mogućnost letenja na sa bilo kojom kombinacijom aviona i mapa.
to je jedini pravi put koji bi omogućio multiplayer u TS2012 i koji bi rešio probleme sa rutama i roling stock-om. no to bi mnogima bio trn u oku jer bi ih direktno udarilo po džepu, ai nama bi oduzelo mogućnost editovanja odnosno pravljenja ruta...

ne verujem da će se krenuti tim putem te nam ostaje da se držimo samo proverenih stvari i izdavača koji su se do sada pokazali kvalitetnim. za mnoge koji prodaju svoje pakete to baš ne bih mogao da kažem.

Objavljeno : 8 listopada, 2011 17:22
tomo-ri
(@tomo-ri)
Eminent Member

Multiplayer može biti problematičan za sve simulacije ako se koriste individualni ili modificirani dodaci. Nije to samo "boljka" RW-a. Jer dobro je primjetio microslav što ako ... Na čemu bi to trebala bit instalacija a da sadrži, ako ne sve a ono barem lokalizirane, dodatke kojima će se moć voziti u multiplayer-u. Na blueray-u? A opet sa druge strane voziti po defaultnim mapama/rutama ... pa to se radi kad se instalira simulator da se čovjek upozna sa "materijom" i vrlo brzo se prelazi na nešto žešće. A onda opet za napraviti iole kvalitetnu i zahtjevnu mapu/rutu treba prilično vremena. Za bilo koji simulator!

Nego, ono što mene zanima ... vjerujem da ste vidjeli onog "Kenedija" za Trainz (starog sa flekama rđe po sebi), ta lokomotiva nemože voziti i to je u biti vagon, može li se za RW/RS napraviti takva lokomotiva? Onako, da ju se šušne na kakav šturc da tamo čuči . Ili da se uvrsti u teretnu kompoziciju pa da je se voza od jednog kolodvora pa natrag odakle je došla ...

Kužite na što ciljam, ne ?

Objavljeno : 17 prosinca, 2011 21:42
josip
(@josip)
Honorable Member

Može, i to vrlo lako, to će vlado bolje objasniti.

Objavljeno : 17 prosinca, 2011 23:54
Navcom
(@navcom)
Trusted Member

jer se sajtovi sa MSTS dodacima polako gase. tipičen primer je odlična ruta LGV MED i odličan TGV Duplex koje je nemoguće naći.

Žao mi je ali, moram te demantirati jer tu rutu i taj vlak (i ne samo taj) se još uvijek može naći samo treba potražiti, ako nigdje drugdje onda na francuskim stranicama za MSTS addone. 😆 😀

Objavljeno : 21 prosinca, 2011 06:06
tomo-ri
(@tomo-ri)
Eminent Member

... ako nigdje drugdje onda na francuskim stranicama za MSTS addone. 😆 😀

Točno točno ... activitysimulatorworld (a on je samo jedan od mnogih!) je još itekako aktivan! Svako malo tamo odem i uvijek ima novina

Objavljeno : 21 prosinca, 2011 09:05